• ברכות השחר - מודה אני לפניך

    {{report.count}}  {{report.countcommenttotal}} 
  • כתב - ISRAELY    
  • - תגיות:

  • ברכות השחר - מודה אני לפניך

    הקדמה:

    רבי נחמן אמר שעיקר האמונה היא בלי שום חוכמות וחקירות כלל, רק פשיטות גמורה כמו שהנשים והמון העם הכשרים מאמינים, וכל היהדות תלויה רק בזה.

    צריך להתפלל כל יום תפילות קבועות בלי חכמות, כמו תינוק בלי שכל ולהאמין שה' שומע תפילתו

    רבי נחמן אמר שכל התורות של האר"י מדברות רק על הסדר של התפילה וכל תורה שלו שייכת לסדר אחר בתפילה

    המושג "פנים בפנים" לקוח מהפסוק בספר דברים "פנים בפנים דיבר ה' עימכם" - מדובר על זמן הדיבור עם ה' שהיא התפילה, וביטול תפילה זו הסתרת פנים או זמנים שבהם התפילה חשוכה ולא מאירה.

    חז"ל אמרו: אימתי עת רצון? בשעה שהציבור מתפללים

    בתפילה חייבים להתאחד עם כל נשמות שאר ישראל ואסור להיפררד משום בר ישראל

    המחשבות הזרות שבאים לאדם בתפילה באות להפריד אותו מישראל ומה'

    עיקר המניעה היא מחמת גדלות, שמחזיק את עצמו גדול ומיוחס ולכן לא יאה לו להתחבר עם שאר עם ישראל הנחותים ממנו ותפילתו ה"זכה" ומסיבה זו נשאר מנותק מישראל ותפילתו היא לא תפילה.

    התפילה מזווגת בין על ישראל לכנסת ישראל (זיווג זו"ן או קודשא בריך הוא ושכינתה) - אבל אין התחלה של תפילה אם הוא לא בכינוס עם ישראל (כנסת ישראל) - בתחילת כל תפילה אנו אומרים "לשם יחוד" ככוונה לפני התפילה



    בבית כנסת יש י"ב חלונות כנגד י"ב נוסחאות התפילה של עם ישראל (י"ב שבטים - לכל שבט היה נוסח משלו)

    הזריזות היא המעלה הראשונה בדרך ה' מפני שהיא נועדה לבצע תפילה מייד, גם בלי לחכות להבנה ולשכל ולפרושים, מהר לפני שגם היצר הרע יתגבר, כך שאם עומדים במעלת הזריזות עד שהמחשבות הרעות באות התפילה כבר הסתיימה

    כשמתעוררים מהשינה המחשבה הראשונה צריכה להיות על הקב"ה כי כל שאר היום הולך אחרי המחשבה הראשונה שהכל הוא -  מחשבת הייחוד, ושאני עבדו והולך לעסוק בשאר היום בעבודת ה'

    המצווה הכי גדולה היא להתחזק ולמצוא דרכים להתחזק בעבודת ה' בלי להישבר



    התפילה הראשונה בברכות השחר: "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"

    "מודה אני לפניך" - למרות שאני מרגיש שאני "אני" ונפרד ולא "אין" אני מודה שדרך ההסתכלות שלך על העולם היא זאת הנכונה (שאני אין ובטל אליך ואתה היחיד שקיים) ולא דרך הראייה שלי

    "מלך חי וקיים" - חי זה דבר זז ומשתנה (מה שלא זז ומשתנה הוא מת), אבל באותה המידה הוא גם זמני וסופו למות. "קיים" זה משהו נצחי. ביחס של המלך למלכה (כנסת ישראל - אני כאשר אני מחובר לכל ישראל - כינוס של כל נשמות ישראל) יש 2 צורות יחס: יחס אחד חי ומשתנה ומגיב לעבודה שלי ותלוי בה (שכר ועונש) ויחס אחד קבוע ונצחי שלא קשור לעבודה שלי (הוא אוהב אותנו תמיד בלי קשר אם אנו חוטאים או לא). כשאני פונה אליו אני מודע ל-2 צורות הקשר האלה כלפי.

    "החזרת בי נשמתי" - למרות שיש רק נשמה אחת (כנסת ישראל ואפילו מעל לזה "נשמת האדם הראשון") לכל אחד יש חלק מזה ששיך אליו, הנשמה הפרטית שלי, יחס מיוחד שלו שהוא מוסיף לעבודת החיבור והאהבה בין עם ישראל לקב"ה

    "רבה אמונתך" - על שאתה מחזיר לי חזרה לאחר השינה את הנשמה הטהורה שלך למרות שאתמול טינפתי אותה וליכלכתי אותה אתה עדין מאמין בי שהפעם אשמור עליה כמו שצריך ואשתמש בה לעבודת השם ולא להנאותי הפרטיות ואתה מחזיר לי אותה שוב.


  • תגובות 

חזרה לראש הדף